Saturday 21 October 2017

Vätske Optioner Nse


Så här hittar du de mest aktiva och flytande alternativen för trading. Skickad den 13 februari. Åh, för att tänka, hur smidigt slöjan som ligger mellan smärtan av helvetet och paradiset. George William Russell. Välkommen till museerna från skrivbordet till en alternativhandlare ville jag diskutera några viktiga fakta som läsarna borde komma ihåg när man överväger ett alternativ handel Det finns många sätt att göra fel i min värld och jag tror att jag har gjort de flesta av dem. Jag föreslår att du åtminstone anser de punkter som jag kommer att diskutera - var och en har kostat mig mycket att lära mig och jag vill rädda dig kostnad och frustration Trots allt är fel oundvikliga, så gör åtminstone de som jag inte har varnat för dig om. Var försiktig med att det finns en omfattande uppsättning specifika data som härrör från de olika prisparametrarna för alternativ. De flera datapunkterna endast för aktiehandel Kräver inmatningar av pris och volym Alternativdataset som en nödvändighet inkluderar parametrar av volym, underförstådd volatilitet och tid till utgångsdatum. Varje av dessa dataset finns för de olika strejkpriserna i var och en av de olika utgångarna Månader tillgängliga för handel Datasammanställningarna är enorma. Storleken på de tillgängliga uppgifterna är överväldigande i sin helhet. Det är av denna anledning att alternativhandlaren måste närma sig varje handel med ett visst pris, tid och underförstådd volatilitetshypotes. En av de mest Viktiga överväganden med alternativ är likviditetsalternativ Alternativvolymer kan variera dramatiskt mellan de olika underliggande åtgärderna. Tänk på AAPL-alternativ som har handelsvolymer över flera miljoner dollar varje dag, detta ska stå i kontrast till de många underliggande aktierna som har Tunt handlade alternativ som endast handlar ibland och endast efter överenskommelse. Jag tror att det är viktigt att begränsa ditt fokus till aktier som har alternativ som pålitligt handlar konsekvent och i betydande volym. Att köpa och sälja smidigt handlade alternativ ger dig en stor risk att du lider av Hotel California syndrom-du kan kolla när som helst du vill, men du kan aldrig lämna. Det kan vara möjligt att förhandla om ett rimligt pris för att komma in i en position men om du behöver gå ut, kan du förvänta dig att lämna ett pund eller mer kött på bordet. Bara dåliga saker händer vanligtvis vid handel med dessa Kate Moss tunna serier. Jag föreslår starkt att du undvik dem som pesten. En annan fördel med att använda flytande serier för handel är det faktum att dessa problem i allmänhet har minimal glidning. Det var inte så länge sedan att en stram bidragenhet var ansedd att vara något under 25. I dagens miljö av alternativ Handel, citat i aktivt handlade serier rutinmässigt visar spreads of 2-3 Här är du vill bo och arbeta. Draget som produceras av egregious spreads ökar dramatiskt din handelsfriktion och leder till att man lämnar potentiella vinster för att finansiera marknadsmagasinens skidstuga i Aspen. Dessa uppdrag riktar sig till de näringsidkare som börjar besöka min värld av alternativ. Som nya besökare skulle jag vilja se dig testa vattnet försiktigt för att avgöra om du vill Jag vill bli våra nya grannar Medan en mängd egna webbplatser finns och ger ovärderlig information till den erfarna näringsidkaren, diskuteras de lediga platserna för de av er som tar vår introduktionsturné. Som ett förslag finner jag de fria resurserna för Chicago Board Options Exchange Exchange CBOE är utmärkt Dagens diskussion har främst fokuserat på att endast välja de alternativ som är mest aktiva och likvida för handel. En utmärkt plats att börja för att hitta de mest likvida alternativen är listan över alternativ som är tillgängliga för handel Den veckovisa optionsserien Denna varierande grupp representerar en liten del av hela optionsuniverset men har blivit vald för att endast omfatta de mest aktivt handlade serierna. Jag kommer att få specifika diskussioner om de särskilda egenskaperna hos de veckovisa alternativen i framtida inlägg. För nu räcker det med att säg att serien som ingår i veckorna är den mest likvida och den plats som det aspirant alternativet handlar om att rikta sin uppmärksamhet. Listan över unde Rlyings som har veckotillgångar kan nås gratis som en nedladdningsbar Excel-fil här. Turnén i min värld kommer att fortsätta nästa vecka, tills desshandeln säkert. Detta material bör inte betraktas som investeringsrådgivning. JW Jones är inte en registrerad investeringsrådgivare Under nr Omständigheter bör innehåll från denna artikel eller webbplatsen användas eller tolkas som en rekommendation att köpa eller sälja någon typ av säkerhet eller råvarukontrakt. Detta material är inte en uppmaning till handelsmetoder på finansmarknaderna. Eventuella investeringsbeslut måste i alla fall göras Av läsaren eller av hans eller hennes registrerade investeringsrådgivare Denna information är endast för utbildningsändamål. Mest flytande alternativskript på NSE. Mest flytande alternativskript på NSE. Jag har sammanställt en lista över mest flytande Jag antar så alternativskript på NSE. You gubbar ombeds lägga till något scrip som du anser mest flytande i options segment eller om du tror att några scrips som ges av mig inte är flytande i options segment, snälla sugges t mig att ta bort det. Din feedback kommer att vara mycket uppskattad. ICIC Axis Bank Infy TCS DLF Unitech HDIL Indien Bull Real State Reliance Industries Tata Steel Tata Motors Maruti Suzuki Mahindra Hero Motors Sail Larsen och Tourbro Rcom Rpower LIC bostäder Finans JP Associate Bharti Airtel IDEA MCDOWELL ITC Hindustan Uniliver. Ursprungligen postat av tradedatrend. I har sammanställt en lista över mest likvida. Jag antar så alternativskript på NSE. You guys är ombedda att lägga till något scrip som du anser mest flytande i options segment eller om du tror någon scrips ges av mig är inte flytande i alternativ segment, vänligen föreslå mig att ta bort det. Din feedback kommer att vara mycket uppskattat. ICICI HDFC Ja SBI Axis Bank Infy TCS DLF Unitech HDIL Indien Bull Real State Reliance Industries Tata Stål Tata Motorer Maruti Suzuki Mahindra Hero Motors Sail Larsen och Tourbro Rcom Rpower LIC bostäder Finans JP Associate Bharti Airtel IDEA MCDOWELL ITC Hindustan Uniliver. Vad är din definition av de flesta flytande scrips. Mos T flytande index och aktieoptioner på NSE. Jag hade gjort en egen egen undersökning igår 17 april 2013 och granskat de 140 olika aktieoptionerna på NSE National Stock Exchange, Indien. Jag spenderar omkring 30 sekunder och tittar på var och en av dem på NSE-webbplatsen och försökte kategorisera dem i Tiers baserat på hur likvida de är. När Tier-nummeret ökar går likviditetsantalet av kontrakt som handlas varje dag till exempel. Tier 1-optioner är mer likvida än Tier 3-optioner och så vidare . De flesta likvida indexalternativen på NSE. Nifty, Bank Nifty. De flesta likvida aktier på NSE. Tier 1 2000 Kontrakt dag 5 Infosys, SBI, ICICI Bank, Reliance Industries, DLF Ltd. Tier 2 runt 1000-2000 Kontrakt dag 4 LT, Reliance Communications, Tata Motors, McDowell-N. Tier 3 runt 500-1000 kontraktsdag 8 Axis Bank, Airtel, HINDALCO, Reliance Capital, Reliance Infrastructure, Tata Steel, TCS, Unitech. Tier 4A kring 250-500 kontrakt dag 4 BHEL, ITC, Idea Cellular, JP Associates. Tier 4B 100-250 kontrakt dag 7 HCL Technology, HDFC, IDFC, MM, Maruti Suzuki, Tata Global Dryck, Wipro, Ja Bank. Tier 5 runt 100 kontraktsdagar 17 Cairn Indien, HDFC Bank, Hero Moto Corp, HUL, Indien Bulls Real Estate , IFCI, Jindal Steel, Karnataka Bank, LIC Bostadsfinansiering, ONGC, Ranbaxy, Renuka socker, Reliance Power, SAIL, Sesa Goa, Sterlite, Titan. Jag tittade snabbt på de mest likvida strejkpriserna för alternativen för april 2013 Till 17 04 2013 och klassificerade aktierna i Tiers. For exempel, om ett lager har cirka 250-500 kontrakt som handlas på var och en av några av de flytande strejkpriserna varje dag, så klassificerade jag dem under Tier 4A. Innan du förstår att inte alla strejker Priserna tenderar att vara lika flytande Normalt har strejkpriserna som runda nummer som 100, 150 etc och de som är närmare spotpriset tenderar att vara mer likvida. För ovanstående klassificering valde jag strejkpriserna som är något mer likvida. Det är också viktigt att inse att under vissa tider strax före a Nd efter vinstutdelning etc volymerna av alternativen spik men återgå till sin baslinje lite senare har jag inte tagit hänsyn till sådana spikar i listan ovan. Observera också att klassificeringen är något ofullkomlig som jag inte har lagt ner mycket Av tiden som undersöker varje lager Hela saken tog mig cirka tre timmar att göra och jag spenderar manuellt cirka 30 sekunder för varje lager, så det kunde bli misstag. Om det finns några korrigeringar, vänligen skriv ner i kommentarfältet nedan och jag kommer korrigera dem. Hänvisningar till listan.15 maj 2013 Tillagt Ja Bank till Tier 4B.22Februari 2014 Tillagd Idea Cellular till Tier 4A Removed Future Retail Limited från listan. Om du gillade artikeln, snälla dela den Om du har något att säga eller fråga, gärna lämna en kommentar i kommentarfältet nedan. Anmäl gratis.

No comments:

Post a Comment